Więcej sprzedanych Palmów
Według ogłoszonego raportu o wielkości sprzedaży detalicznej palmtopów w maju, Palmowi udało się osiągnąć prawie siedemdziesięcioprocentowy udział w rynku. Wzrostowi o 7 punktów procentowych w stosunku do kwietnia towarzyszyło zmniejszenie udziału innych producentów. Zyskał tylko Hewlett-Packard, wyprzedzając tym samym Casio i plasując się na trzecim miejscu. Drugi pozostaje Handspring z ponad 15% rynku detalicznego, a listę zamyka Compaq. Łącznie urządzenia działające pod kontrolą Palm OS tworzą 86% rynku. Są to jednak tylko dane dla detalu, nie uwzględniające np. klientów korporacyjnych. W czerwcu do najważniejszych graczy na rynku ze sporym rozmachem dołączyło Sony.W porównaniu z majem zeszłego roku sprzedaż PDA mierzona w liczbie urządzeń wzrosła o 78%, w dolarach - o 55%, co jest rezultatem coraz większej konkurencji cenowej na rynku.Dzięki modelowi m505 (m500 nie sprzedaje się zbyt dobrze) Palmowi udało się osiągnąć poziom sprzedaży porównywalny z poziomem z lutego, tj. sprzed początku kryzysu, z którego firma zdaje się już wychodzić. CNet