Rynek PNA wychodzi z dołka
Rynek nawigacji samochodowych typu PNA/PND wychodzi z dołka. Po kilku miesiącach słabej sprzedaży, producenci znowu zaczynają notować wzrosty. Okazuje się, że całkiem spore. Witryna DigiTimes podała informacje o sprzedaży za drugi kwartał 2009 roku. Pierwszy z wielkiej trójcy, Garmin uzyskał 53% wzrost dochodu, osiągając poziom 669 mln USD. Drugi największy producent nawigacji, holenderski TomTom zanotował jeszcze większy wzrost, bo aż 73%, co dało dochód na poziomie 518 mln USD. Tajwański Mitac, właściciel marki Mio również zanotował wzrost sprzedaży. Ostatni przewiduje zakończenie trzeciego kwartału bieżącego roku ze sprzedażą na poziomie 2 mln, co przekracza całkowitą sprzedaż w pierwszym półroczu. Prognozy dla Mitaca na ten rok to 5 mln sprzedanych nawigacji.