Proponowane wytyczne reklamy bezprzewodowej
Wireless Advertising Association (WAA) przedstawiła zapowiadane propozycje standardowych formatów reklamowych dla urządzeń bezprzewodowych. Po tym, jak w połowie maja ustalono wytyczne dla reklamowych SMSów w sieciach GSM, prace objęły też inne media.Opublikowane we wtorek propozycje dotyczą:wiadomości reklamowych SMS w sieciach GSMwiadomości reklamowych SMS w sieciach innych niż GSMśrodków reklamowych dla WAPśrodków reklamowych dla urządzeń pracujących pod kontrolą Palm OS i dla PocketPCO ile zezwolimy danemu serwisowi na przysyłanie na nasze urządzenie reklam, w przyszłości będziemy więc najprawdopodobniej otrzymywać: króciutkie (do 34 znaków) SMSy o sponsorze lub "pełnowymiarowe" 160-znakowe SMSy, WAP-owe reklamy tekstowe, graficzne lub mieszane, a na palmtopach - wiadomości o długości 2 linijek. Niewykluczone, że dodane do tego zostaną używane obecnie nieoficjalne formaty: jedno- i trzylinijkowy.Władze WAA mają nadzieję, że dzięki opracowanym standardom urządzenia bezprzewodowe staną się jednym z najważniejszych mediów reklamowych. WAA