Palm Inc. - jest lepiej
Palm Inc. zaczyna dostrzegać coraz wyraźniejsze efekty trwającej od 2 miesięcy kampanii w celu poprawy złej sytuacji finansowej firmy. Z chwilą wprowadzenia do sprzedaży serii m500 udział Palma w rynku palmtopów wzrósł z 60% do 67%, a 1/4 sprzedaży stanowią właśnie wyczekiwane nowe modele. Carl Yankowski, dyrektor generalny Palma, jest zadowolony z tych wyników i zapowiada dalsze prace nad poprawą sprzedaży i obniżeniem kosztów. Ogłosił dwa nowe elementy planu tych prac: pierwszy z nich to kolejna redukcja zatrudnienia zaplanowana na lipiec w ramach dostosowywania struktury firmy do warunków rynku, drugi - zatrudnienie nowego dyrektora operacyjnego.Todd Bradley, wcześniej wiceprezes Gateway Inc. ma wesprzeć zarząd Palma w działaniach uzdrawiających przedsiębiorstwo i - jako szef grupy zajmującej się kreowaniem nowoczesnych rozwiązań technologicznych - przyczynić się do intensywnego rozwoju produktów Palma. Bradley ma na koncie kilka osiągnięć w tej dziedzinie; cenne dla Palma jest zwłaszcza jego doświadczenie w zakresie czynników wzrostu oraz w kwestii współpracy międzynarodowej (w Gateway odpowiedzialny był za działania w skali światowej), logistyki i usług związanych z dostarczaniem treści elektronicznych.Tymczasowy kierownik Grupy Rozwiązań Satjiv Chahil wróci do swoich głównych obowiązków dyrektora ds. marketingu, ale we współpracy z Bradleyem skoncentruje się teraz na pozyskiwaniu nowych partnerów, zwłaszcza z branży dostawców treści. Palm zamierza teraz agresywnie wkroczyć na ten rynek, wykorzystując z jednej strony doświadczenie Bradleya, a z drugiej - fakt wybrania SD i MMC na obsługiwane przez swoje urządzenia nośniki danych. Więcej