Mocno zaniżane ceny, nawet serii m500
Dopiero kilka tygodni nowe Palmy są w sprzedaży, a już niektóre amerykańskie sklepy sprzedają je po mocno zaniżonych, w porównaniu z zalecanymi, cenach, czasem nawet 70$ mniej! Powodem takich obniżek są przede wszystkim małe ilości sprzedawanych egzemplarzy - prawdopodobnie klienci spodziewali się znacznie więcej po nowych, tak mocno reklamowanych, modelach palmtopów firmy Palm Inc, choć nie tylko ich ceny są tak zaniżane. Ich poprzedników oraz modele "z niższej półki" (seria m100) spotyka podobny los.W magazynach i na półkach sklepowych zalegają towary w ilościach odpowiadających trzem miesiącom sprzedaży, czego z kolei przyczyną było zbyt szybkie wyślizgnięcie się informacji o nowych Palmach nieoficjalnie, jak i zbyt wczesne oficjalne ogłoszenie powstania nowych produktów. Wszyscy potencjalni kupcy wstrzymali oddech w oczekiwaniu na pierwsze wrażenia z użytkowania nowych modeli, twierdząc, że poczekają w takim razie ten miesiąc, czy dwa, gdyż bezcelowym jest inwestowanie w starą technologię, gdy za rogiem czają się wytwory tej najnowszej.Palm Inc. już dużo stracił na tym błędzie i ból będzie jeszcze chwilę doskwierał, przynajmniej do czasu wyzbycia się większości zaległych towarów i nadrobienia, choć w niewielkim stopniu, sprzedażą nowych modeli.Przypomnijmy, że pierwsze plotki, wraz ze zdjęciem, o następcy Palma VIIx, bezprzewodowym m700 (na zdjęciu po prawej), już się pojawiły również u nas. Być może ten model pomoże w naprawieniu szkód, jakie firma sobie sama wyrządziła, pospieszając z informacją o powstaniu serii m500, nie mając możliwości rozpoczęcia sprzedaży w rozsądnym odstępie czasowym od opublikowania komunikatu. CNET