Utrata gwarancji za aktualizacje
Użytkownicy Samsunga Galaxy S w sieci Vodafone, na terenie Wielkiej Brytanii, nie mogą sami dokonywać aktualizacji systemu w swoich telefonach. Parę dni temu ukazał się update systemu dla modelu Galaxy S, dostępny z poziomu programu do synchronizacji telefonu z komputerem - KIES. Brytyjski oddział Vodafone poinformował, że osoby zmieniające w domowym zaciszu oprogramowanie na nowsze zwyczajnie utracą gwarancję.
Co ciekawe, oprogramowanie jakie pojawiło się w KIES jest... oficjalnym oprogramowaniem przygotowanym przez firmę Samsung. Vodafone jest znane z dość mocnego brandowania oprogramowania jakie znajduje się w telefonach w ich ofercie, czyżby zatem wgranie czystego Androida wprost od Samsunga, pozbawionego sporej ilości aplikacji sygnowanych logiem Vodafone było powodem zniechęcania użytkowników do aktualizacji oprogramowania na nowsze? Producent Galaxy S, firma Samsung zapowiedział jednak, że w przypadku aktualizacji nienaruszającej gwarancji producenta, czyli poprzez KIES, koreański producent będzie honorował gwarancję jakiej sam udziela na swoje produkty, zupełnie niezależnej od operatorów komórkowych.