Mio niekwestionowanym liderem rynku nawigacji
Kolejny rok z rzędu marka Mio zwiększa swoje udziały rynkowe. Od połowy 2009 r. Mio utrzymywało 30% (w ujęciu ilościowym) udział w rynku nawigacji, co w konsekwencji pozwoliło na osiągnięcie 27,4 % w ujęciu rocznym. Jest to o 7% więcej niż przed rokiem. Z kolei biorąc pod uwagę wartość sprzedaży ubiegły rok dla Mio zamknął się wynikiem 25,4% (21,4% w 2008 r.). Przewaga na kolejną marką sięga 11,7% (w ujęciu ilościowym) i 6,4% (w ujęciu wartościowym).
- „Nasza polityka handlowa okazała się słuszna, co potwierdzają obecnie publikowane wyniki. Mam na myśli szerokie podejście do rynku, zarówno w zakresie cenowym jak i użytkowym oferowanych przez nas produktów”. – powiedział Mariusz Manowski, Dyrektor Generalny oddziału Mio Technology w Polsce. – „Bycie liderem zobowiązuje. M.in. do stałego ulepszania produktów. W ubiegłym roku zaprezentowaliśmy nową linię Mio Moov S, która oferuje wiele nowych, innowacyjnych, technologicznie zaawansowanych funkcji. Dały one użytkownikom dostęp do niespotykanej ilości informacji. Mam tu na myśli np. taką funkcję jak Wyszukiwanie lokalne oparte o bazy Google. W tym roku pokażemy kolejne rozwiązania, które mam nadzieję, przypadną do gustu naszym Klientom” – dodał.
Z danych opublikowanych przez GFK Polonia wynika m.in., że maleją udziały rynkowe urządzeń „no name”. Polacy coraz częściej sięgają po sprawdzone markowe produkty. Wśród nawigacji marki Mio największą popularnością cieszyły się m.in. model Mio Moov 500 PL i M 300 PL.
Dane pochodzą z raportu „Rynek nawigacji samochodowych w Polsce w 2009 r. GFK Polonia, Retail and Technology (Luty 2010 r.).
# # #
Mio Technology — informacje
Mio Technology projektuje i sprzedaje urządzenia, dzięki którym użytkownicy mogą wykorzystać najnowsze osiągnięcia w dziedzinie usług mobilnych. Firma powstała w maju 2002 roku, obecnie działa na Tajwanie, w Chinach, Europie, Ameryce Północnej, Australii, Japonii oraz Korei Południowej. Mio Technology zatrudnia ponad 1500 osób na całym świecie, a swoje produkty oferuje w niemal 50 krajach. Firma dysponuje szeroką gamą mobilnych produktów do nawigacji, włączając systemy nawigacji samochodowej, handheldy, telefony oraz urządzenia GPS PDA. Wszystkie zaprojektowane z myślą o eksplorowaniu oraz odkrywaniu świata. Obecnie Mio Technology jest liderem sprzedaży urządzeń GPS w regionie Europy Środkowo – Wschodniej*.
Więcej informacji na temat firmy znajduje się pod adresem www.mio.com/pl