Imagine Cup to nie tylko technologie
Microsoft oraz Park Technologiczny – Miasteczko Multimedialne w Nowym Sączu wspólnie przeszkolili polskie drużyny startujące w największym na świecie konkursie technologicznym dla studentów Imagine Cup w kategorii Projektowanie Oprogramowania. Dodatkowo firma People Can Fly obejmie programem mentoringu drużyny uczestniczące w kategorii Projektowanie Gier.
Wszystkie drużyny, które zakwalifikowały się do drugiej rundy konkursowej Imagine Cup 2011 w kategorii Projektowanie Oprogramowania zostały objęte cyklem szkoleń organizowanych przez Microsoft oraz Park Technologiczny – Miasteczko Multimedialne z Nowego Sącza, partnera konkursu.
„Talent, pasja oraz kreatywne projekty studentów startujących w konkursie Imagine Cup zdecydowanie zasługują na uwagę. Dlatego proponujemy studentom pakiet szkoleń z praktycznymi wskazówkami jak zdobywać kapitał na start i jak umiejętnie prowadzić działalność gospodarczą,” – powiedział Krzysztof Wnęk, prezes Parku Technologicznego – Miasteczko Multimedialne. – „Wierzymy, że wiedza, przekazywana przez ekspertów, stanie się dla studentów inspiracją do dalszego rozwoju ich pomysłów. Wspierając transfer technologii do gospodarki chcielibyśmy, aby w przypadku projektów z największym potencjałem biznesowym, kolejnym etapem po konkursie było zgłoszenie pomysłu do naszego funduszu zalążkowego prowadzonego w ramach Inkubatora Przedsiębiorczości Media 3.0, umożliwiającego wsparcie finansowe do 200 tysięcy euro. Rekrutację projektów prowadzimy na stronie www.milionnastart.pl.”
Szkolenia odbyły się w siedzibie polskiego oddziału firmy Microsoft w Warszawie i zostały podzielone na trzy bloki tematyczne:
§ ścieżka kariery,
§ komercjalizacja projektów,
§ komunikacja zintegrowana.
„Chcemy, aby udział w konkursie Imagine Cup był dla jego uczestników nie tylko okazją do zaprezentowania swojej wiedzy oraz jej kreatywnego wykorzystania, ale także szansą podnoszenia kwalifikacji i umiejętności biznesowych,” – powiedział Dariusz Piotrowski, dyrektor działu Developers
& Platform Group w polskim oddziale firmy Microsoft. – „Jest to szczególnie istotne dla studentów uczelni technicznych, które na ogół nie oferują zajęć w tych obszarach.”
Szkolenia zostały zorganizowane w trzech cyklach, w formie warsztatów przez doświadczonych trenerów, specjalistów w danej dziedzinie. W szkoleniach mogli również wziąć udział mentorzy drużyn oraz projektanci interfejsów zgłoszonych projektów konkursowych.
„Na szkoleniu dla zespołów z kategorii Projektowanie Oprogramowania byłem po raz pierwszy,” – powiedział Tomasz Poławski, student Wojskowej Akademii Technicznej z Warszawy. –
„Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie jego organizacja. Od strony merytorycznej dało mi przede wszystkim zupełnie nowe spojrzenie na moją karierę. Dzięki temu będę w stanie lepiej ją zaplanować
i skuteczniej pracować nad sobą.”
„Z przyjemnością pojawiłbym się na tym szkoleniu raz jeszcze,” – dodał Arkadiusz Koralewski, student Politechniki Gdańskiej. – „Niezwykle pouczające doświadczenie. Trzy niezależne bloki tematyczne, dobra organizacja. Najbardziej wartościowe dla mnie były informacje o tym jak motywować siebie do pracy i skutecznie jako pracownik się rozwijać.”
Imagine Cup to nie tylko Projektowanie Oprogramowania. Drużyny, które złożyły swój projekt w kategorii Projektowanie Gier zostaną objęte programem mentoringu przez firmę People Can Fly. Uczestnicy wezmą m.in. udział w specjalnie przygotowanym szkoleniu. Jego zadaniem jest pomoc przyszłym twórcom gier w rozwinięciu swojego projektu tak, żeby mógł konkurować z najlepszymi pracami z całego świata. Dodatkowo drużyny będą miały możliwość wygrania specjalnej nagrody ufundowanej przez twórców hitu Bulletstorm.
Imagine Cup to największy konkurs technologiczny dla studentów. W jego ubiegłorocznej edycji wzięło udział ponad 325 000 studentów z ponad 100 krajów. Wzorem lat ubiegłych, uczestnicy Imagine Cup 2011 mają przygotować projekty będące odpowiedzią na przesłanie „Wyobraź sobie świat, w którym technologia pozwala rozwiązać najtrudniejsze problemy.” Problemy te zostały zdefiniowane przez Organizację Narodów Zjednoczonych w tzw. Milenijnych Celach Rozwoju.
W tym roku Imagine Cup obejmuje 5 głównych kategorii konkursowych:
§ Projektowanie Oprogramowania (Software Design), gdzie od podstaw należy stworzyć system informatyczny. Główną nagrodą w konkursie jest 25 000 dolarów dla zwycięskiej drużyny. Za zajęcie drugiego miejsca drużyna otrzyma 10 000 dolarów, a trzeciego – 5 000.
§ Projektowanie Systemów Wbudowanych (Embedded Development), w której zespoły mają
za zadanie opracowanie rozwiązania w oparciu o Windows Embedded Compact 7 oraz komputery kompaktowe. Zwycięska drużyna otrzyma nagrodę w wysokości 25 000 dolarów. Zajęcie drugiego miejsca to nagroda w wysokości 10 000 dolarów, a trzeciego – 5 000.
§ Projektowanie Gier (Game Design), której celem jest stworzenie nowej gry komputerowej
z wykorzystaniem Microsoft XNA Game Studio 3.1/4.0 lub Silverlight. Główna nagroda to 8 000 dolarów. Zajęcie drugiego miejsca w tej kategorii to nagroda w wysokości 4 000 dolarów, trzeciego – 3 000.
§ Media Cyfrowe (Digital Media), w której zespoły muszą stworzyć film poruszający tematykę tegorocznego przesłania Imagine Cup. Główna nagroda w tej kategorii to 8 000 dolarów, 4 000 dolarów za zajęcie drugiego miejsca, trzeciego – 3 000 dolarów.
§ Technologie Informatyczne (IT Challenge), sprawdzające wiedzę i praktyczne umiejętności studentów pod względem tworzenia, wdrażania i nadzorowania systemów IT, które będą wydajne, funkcjonalne, stabilne i bezpieczne. Główna nagroda w tej kategorii to 8 000 dolarów, 4 000 dolarów za zajęcie drugiego miejsca i 3 000 za zdobycie trzeciego miejsca.
Studenci mogą również sprawdzić swoje umiejętności w 4 kategoriach specjalnych:
§ Interoperability Challenge, w której należy opracować aplikację łączącą ludzi, gdzie wykorzystane zostanie oprogramowanie firmy Microsoft oraz open source. Główna nagroda dla zwycięskiej drużyny to 8 000 dolarów, 4 000 dolarów za zajęcie drugiego miejsca, trzeciego – 3 000 dolarów.
§ Windows Phone 7, w której drużyny mają przygotować konsumencką aplikację XAP wykorzystującą cechy urządzenia mobilnego. Główna nagroda w tej kategorii to 8 000 dolarów
do podziału na drużynę, 4 000 dolarów za zajęcie drugiego miejsca i 3 000 za zdobycie trzeciego miejsca.
§ Orchard Challenge, w której należy stworzyć stronę internetową z wykorzystaniem platformy Orchard. Główna nagroda w tej kategorii to 8 000 dolarów, 4 000 dolarów za zajęcie drugiego miejsca i 3 000 za trzeciego.
§ Windows 7 Touch, której celem jest stworzenie nowej aplikacji wykorzystującej technologię Windows 7 Touch, umożliwiającej ludziom używanie komputera w bardziej naturalny i interaktywny sposób. Główna nagroda w tej kategorii to 8 000 dolarów, 4 000 dolarów za zajęcie drugiego miejsca, trzeciego – 3 000 dolarów.
Polscy studenci mogą również spróbować swoich sił w trzech dodatkowych kategoriach konkursowych Imagine Cup 2011 – Polish Windows Phone 7 Award, Polish Internet Explorer 9 Award oraz Polish Windows Azure Award.
W Polsce lokalne finały Imagine Cup organizowane są we współpracy z Instytutem Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie, pod honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki. Sponsorami tegorocznej edycji konkursu zostały firmy Asseco Poland SA, Gildia Aniołów Biznesu, Park Technologiczny – Miasteczko Multimedialne w Nowym Sączu, Play oraz Xbox 360. Patronem kategorii Projektowanie Gier w Polsce została firma People Can Fly.
Użytkownicy serwisu Facebook mogą na bieżąco być informowani o konkursie przyłączając się do grupy Imagine Cup www.facebook.com/ImagineCupPoland
Więcej informacji o konkursie Imagine Cup można także znaleźć na stronie www.imaginecup.pl.
Informacje o firmie:
Microsoft jest międzynarodowym producentem oprogramowania komputerowego, a także dostawcą kompleksowych rozwiązań cloud computing, aplikacji serwerowych i innych technologii informatycznych dla klientów indywidualnych, firm i administracji.
Sztandarowe produkty oferowane przez Microsoft to system operacyjny Windows z najnowszą wersją – Windows 7, która od premiery sprzedała się na świecie w rekordowej liczbie 300 milionów egzemplarzy oraz oprogramowanie biurowe Microsoft Office – którego najnowsza wersja Microsoft Office 2010 zadebiutowała na rynku w lipcu 2010. Poza tym w ofercie spółki znajdują się m.in.: konsola Xbox 360, Windows Live Essentials wraz z pocztą Hotmail, komunikatorem Windows Messenger oraz wirtualnym dyskiem SkyDrive, rozwiązania wspierające zarządzanie z rodziny Microsoft Dynamics, aplikacje serwerowe Microsoft Windows Server System, platforma Windows Azure oraz technologia Microsoft.NET. Microsoft jest również liderem w zakresie rozwiązań Cloud Computing, dostarczając zarówno aplikacje, infrastrukturę jak i platformę programistyczną w formie usług za pośrednictwem chmury obliczeniowej.
Microsoft Corporation powstał w 1975 roku w USA, a polski oddział firmy istnieje od 1992 r. W swoich filiach na całym świecie Microsoft zatrudnia blisko 90 tys. specjalistów z różnych dziedzin, w tym ponad 300 osób w Polsce. Ponadto, w Łodzi i Poznaniu działają Centra Innowacji Microsoft. We Wrocławiu natomiast działa od 2008 roku Centrum Rozwoju Oprogramowania Microsoft. W Polsce Microsoft współpracuje z ponad 8 tysiącami partnerów i 20 tysiącami inżynierów.
Polski oddział Microsoft bierze aktywny udział w rozwoju gospodarki i społeczności lokalnej w Polsce. W ramach realizacji swojej strategii odpowiedzialności, polski oddział Microsoft koncentruje działania na zwalczaniu zjawiska „wykluczenia informacyjnego” poprzez upowszechnianie wiedzy i umiejętności informatycznych. W tym celu współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi i wspólnie z nimi wspiera społeczności marginalizowane w dostępie do nowych technologii. W ramach programu „Microsoft dla non-profit”, Microsoft przekazuje również bezpłatnie swoje oprogramowanie na rzecz organizacji o charakterze społecznym. W 2007 roku Microsoft otrzymał tytuł Dobroczyńcy Roku 2006 w kategorii „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy”, przyznany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce. Firma jest zaangażowana w działania w obszarze edukacji również poprzez projekt „Partnerstwo dla Przyszłości”, który w 2007 roku został wyróżniony przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Głos Nauczycielski, otrzymując tytuł „Inicjatywy Edukacyjnej Roku 2007”. Od maja 2009 roku Microsoft we współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje oraz Fundacją „Kierowca Bezpieczny” Krzysztofa Hołowczyca, prowadzi także inicjatywę na rzecz bezpieczeństwa internetowego dzieci „3...2..1...Internet!”. W ramach kampanii ponad 100 tysięcy dzieci w całej Polsce dowiedziało się jak bezpiecznie korzystać z Internetu. W lipcu 2010 roku w Polsce odbyły się światowe finały największego konkursu technologicznego na świecie Imagine Cup, który jest organizowany przez Microsoft od 9 lat. Microsoft konsekwentnie potwierdza także swoją wysoką pozycję wśród pracodawców, zajmując od kilku lat czołowe miejsca w badaniu prowadzonym przez Hewitt Associates i zdobywając tytuł „Najlepszego Pracodawcy w Polsce”.
Zapraszamy do odwiedzenia polskiej strony firmy Microsoft pod adresem www.microsoft.com/poland lub kontaktu
z Centrum Obsługi Klienta Microsoft pod numerem 0 801 802 000 (opłata według stawek Twojego operatora).
Microsoft Windows, Windows Mobile, Windows Phone, Visual Studio, Windows Server System, Windows Server, SQL Server, Visual Studio, BizTalk Server, Microsoft Dynamics są zarejestrowanymi znakami towarowymi, bądź znakami towarowymi Microsoft Corp. w Stanach Zjednoczonych i/lub w innych krajach. Nazwy wymienionych firm i produktów mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi ich właścicieli.