iAd - tańsze kampanie, więcej pieniędzy dla deweloperów
Apple postanowiło zmienić swoją politykę, jeśli chodzi o sprzedawanie mobilnych reklam na platformie iAd. Na początku jeśli ktoś chciał odpalić taką kampanię, musiał wyłożyć milion zielonych. W między czasie kwotę tę obniżono do 500 tysięcy, potem do 300, a teraz już za 100 tysięcy USD można mieć własną kampanię w iAd.
Wszystko to dlatego, że Apple straciło 4% udziałów w rynku reklam mobilnych w stosunku do wyników z 2010 roku, zajmując trzecie miejsce z 15% udziałów. Tymczasem do przodu idzie Google z 24% (19% w 2010 roku), a na drugim miejscu jest firma Millennial Media z 17-procentami. Dodatkowo Apple postanowiło bardziej zachęcić autorów aplikacji do korzystania z platformy iAd, obniżając prowizję, którą pobiera jabłuszko z 40 do 30%, dzięki czemu więcej pieniędzy pozostanie w kieszeni deweloperów.