Artykuły
Bluetooth zyskowny - ale jeszcze nie teraz
consulting company Frost & Sullivan. Rezultaty nie wypadają zbyt różowo - większość menedżerów IT nie planuje wdrażać produktów wykorzystujących Bluetooth w swoich firmach, a tylko trzy instytucje je testują. Wszystkie trzy znajdują się w Europie, która według autorów podsumowania ankiety jest najbardziej otwartym na tę technologię rynkiem.
Sporą przeszkodą dla rozwoju rynku zastosowań Bluetooth będzie jego bardzo częste mylenie z technologią WLAN (802.11b) - obie służą co prawda zbliżonym zastosowaniom, zdecydowanie się jednak różnią. Dopóki to się nie zmieni, firmy już dysponujące bezprzewodowymi sieciami lokalnymi nie będą widzieć potrzeby inwestycji w Bluetooth. Jako inne problemy rozwijającego się standardu respondenci wskazali kwestie bezpieczeństwa, współpracy z innymi sieciami, wydajności.
Mimo takich wyników ankiety Frost & Sullivan przewiduje, że już w 2006 roku Bluetooth będzie na tyle popularny, by przynosić producentom i usługodawcom dochody rzędu 333 mld USD (w porównaniu z 2 mld w roku bieżącym). Frost.com