Japoński ZDNet opublikował test modułu Bluetooth dla rodziny produktów Clie, podczepianego do dolnego portu rozszerzeń komputerków. Głównymi jego zastosowaniami może być bezprzewodowy dostęp do internetu oraz wykonywanie operacji HotSync. Maksymalna odległość współpracy urządzenia z innymi wspierającymi standard, to zgodne ze specyfikacją Bluetooth - 10 metrów. Połączenie do internetu poprzez telefon daje szybkość około 17kbps. HotSync przez modemem bluetooth PCGA-BM1, działa z prędkością max 20kbps. Urządzenie waży około 12 gram, w sprzedaży pojawiło się 30 czerwca w Japonii, zatem wkrótce trafi również i na amerykańskie półki sklepowe. Miejmy nadzieję, że wreszcie Sony Polska zajmie się dystrybucją rodziny komputerków Clie wraz z akcesoriami w naszym kraju, po rozsądnych cenach.Przy okazji rozczarowująca informacja dla oczekujących modułu Bluetooth w postaci InfoStick (rozszerzenia formatu Memory Stick) - nie będzie go niestety, mimo że Sony wcześniej zapowiadał wyprodukowanie również tego produktu, jako alternatywy dla wyżej opisanego BT700. Należy tylko skrytykować Sony za taki krok, gdyż Palm będzie miał w swojej ofercie moduł Bluetooth, wykorzystujący SDCard (port SD, zatem bardzo małe rozmiary), co jest znacznie wygodniejszym rozwiązaniem, niż wydłużający komputerek o ponad 3 centymetry moduł Sony. ZDNet Japan
Komentarze::DISQUS_COMMENTS
Magazyn EContent zamieścił artykuł na temat usług audio dla urządzeń bezprzewodowych. Jan Zastrow z HyperClick Online Services omawia w nim rodzaje już istniejących usług oraz możliwości szerszego wykorzystania danych w postaci dźwięku, na przykład w aplikacjach dla biznesu. Przedstawia też sposoby konwersji danych tekstowych na dźwięk i perspektywy rozwoju usług audio. Artykuł
Komentarze::DISQUS_COMMENTS
Firma konsultingowa Frost & Sullivan przeprowadziła ankietę na temat zastosowania Bluetooth w przedsiębiorstwach wśród wyższej kadry IT 120 przedsiębiorstw na całym świecieconsulting company Frost & Sullivan. Rezultaty nie wypadają zbyt różowo - większość menedżerów IT nie planuje wdrażać produktów wykorzystujących Bluetooth w swoich firmach, a tylko trzy instytucje je testują. Wszystkie trzy znajdują się w Europie, która według autorów podsumowania ankiety jest najbardziej otwartym na tę technologię rynkiem.Sporą przeszkodą dla rozwoju rynku zastosowań Bluetooth będzie jego bardzo częste mylenie z technologią WLAN (802.11b) - obie służą co prawda zbliżonym zastosowaniom, zdecydowanie się jednak różnią. Dopóki to się nie zmieni, firmy już dysponujące bezprzewodowymi sieciami lokalnymi nie będą widzieć potrzeby inwestycji w Bluetooth. Jako inne problemy rozwijającego się standardu respondenci wskazali kwestie bezpieczeństwa, współpracy z innymi sieciami, wydajności.Mimo takich wyników ankiety Frost & Sullivan przewiduje, że już w 2006 roku Bluetooth będzie na tyle popularny, by przynosić producentom i usługodawcom dochody rzędu 333 mld USD (w porównaniu z 2 mld w roku bieżącym). Frost.com
Komentarze::DISQUS_COMMENTS
Ukazał się nowy numer Palm Tipsheet 20.0 / Lipiec 2001 w całości poświęcony porównaniu palmtopów z trdaycyjnymi, papierowymi orgaznizerami, oprócz artykułu ukazał się skrót wydarzeń z ostantiego miesiąca. Więcej