Reklama bezprzewodowa musi jeszcze poczekać

Mimo istniejących ograniczeń w rodzaju małych wyświetlaczy czy niewielkiej przepustowości sieci użytkownicy urządzeń bezprzewodowych są łakomym kąskiem dla reklamodawców. Przez jakiś czas mogą się jedna jeszcze czuć bezpieczni - uważa Niki Scevak z australijskiego oddziału Internet.com. Naprawdę istotna przeszkoda dla wszelkiego rodzaju publikacji w sieciach bezprzewodowych jest bardzo prozaiczna - jest nią brak jednolitego protokołu komunikacyjnego.Spore nadzieje pokładano w protokole WAP, ale jak wiadomo nie odgrywa on spodziewanej roli. W tej chwili istnieje kilka liczących się na rynku rozwiązań, ale trudno powiedzieć, czy któreś z nich stanie się kiedyś ogólnoświatowym standardem. Chwilowo rynek reklamy bezprzewodowej stanowi więc wielką niewiadomą. Prognozy poważnych firm analitycznych co do jego przyszłej wartości różnią się nawet dziesięciokrotnie...Użytkownicy urządzeń bezprzewodowych nie odnoszą się zresztą zbyt entuzjastycznie do perspektywy zalewu reklam. Rzeczywiście istnieje ryzyko, że pewnego dnia trudno będzie przejść ulicą bez "złapania" przynajmniej kilkunastu reklam z mijanych sklepów i instytucji. Przykładem udanego połączenia funkcjonalności i reklamy jest według Scevak amerykańskie Vindigo, dostarczające zlokalizowane usługi informacyjne, np. o restauracjach danego typu w danym mieście.Za warunki konieczne rozwoju reklamy dla urządzeń bezprzewodowych autorka uważa przede wszystkim powstanie powszechnego standardu komunikacyjnego dla tych urządzeń oraz właśnie odpowiednie wyważenie proporcji treści reklamowych do pozostałych i odpowiedni sposób ich prezentacji. Artykuł

Spot(me)kajmy się

Szwajcarska firma Shockfish zaprezentowała Spotme, urządzenie pozwalające lokalizować osoby, kierując się ich nazwiskiem czy innymi danymi. Zaprojektowano je głównie z myślą o uczestnikach konferencji czy targów, aby ułatwić im odnalezienie się w tłumie. Spotme zawiera dane o użytkowniku, na podstawie których jest on identyfikowany przez sieć, może też pełnić niektóre funkcje PDA. Umożliwia m.in. odczyt poczty elektronicznej. Dane o położeniu zarejestrowanych użytkowników są w sposób ciągły aktualizowane w centralnej bazie .Twórcy Spotme chcą, aby w przyszłości było ono wykorzystywane również do takich celów, jak sieciowe ankiety i badania opinii, zapisów na warsztaty i konferencje za pośrednictwem Internetu czy do identyfikacji w ramach kontroli dostępu do pomieszczeń.Urządzenie o wymiarach 11.5 cm x 6.2 cm x 1.2 cm waży 112 g.
Wraz ze wzrostem możliwości urządzeń bezprzewodowych wzrasta zapotrzebowanie na nośniki danych dla nich. M-Commerce Times opublikował artykuł podsumowujący obecny stan tego segmentu rynku IT. Krótko przedstawione zostały zarówno "lokalne", jak i sieciowe metody przechowywania i dostępu do treści multimedialnych i innych danych. Artykuł

Palm Inc. - jest lepiej

Palm Inc. zaczyna dostrzegać coraz wyraźniejsze efekty trwającej od 2 miesięcy kampanii w celu poprawy złej sytuacji finansowej firmy. Z chwilą wprowadzenia do sprzedaży serii m500 udział Palma w rynku palmtopów wzrósł z 60% do 67%, a 1/4 sprzedaży stanowią właśnie wyczekiwane nowe modele. Carl Yankowski, dyrektor generalny Palma, jest zadowolony z tych wyników i zapowiada dalsze prace nad poprawą sprzedaży i obniżeniem kosztów. Ogłosił dwa nowe elementy planu tych prac: pierwszy z nich to kolejna redukcja zatrudnienia zaplanowana na lipiec w ramach dostosowywania struktury firmy do warunków rynku, drugi - zatrudnienie nowego dyrektora operacyjnego.Todd Bradley, wcześniej wiceprezes Gateway Inc. ma wesprzeć zarząd Palma w działaniach uzdrawiających przedsiębiorstwo i - jako szef grupy zajmującej się kreowaniem nowoczesnych rozwiązań technologicznych - przyczynić się do intensywnego rozwoju produktów Palma. Bradley ma na koncie kilka osiągnięć w tej dziedzinie; cenne dla Palma jest zwłaszcza jego doświadczenie w zakresie czynników wzrostu oraz w kwestii współpracy międzynarodowej (w Gateway odpowiedzialny był za działania w skali światowej), logistyki i usług związanych z dostarczaniem treści elektronicznych.Tymczasowy kierownik Grupy Rozwiązań Satjiv Chahil wróci do swoich głównych obowiązków dyrektora ds. marketingu, ale we współpracy z Bradleyem skoncentruje się teraz na pozyskiwaniu nowych partnerów, zwłaszcza z branży dostawców treści. Palm zamierza teraz agresywnie wkroczyć na ten rynek, wykorzystując z jednej strony doświadczenie Bradleya, a z drugiej - fakt wybrania SD i MMC na obsługiwane przez swoje urządzenia nośniki danych. Więcej

O Serwisie

Wortal PDAclub.pl to serwis internetowy zajmujący się tematyką technologii mobilnych. U nas znajdziesz najnowsze informacje o smartfonach, tabletach, smartwatch i innych urządzeniach mobilnych pracujących zarówno pod kontrolą Apple iOS jak i Google Android czy też Windows. PDAclub.pl to także jednao z najstarszych forów internetowych, gdzie każdy użytkownik znajdzie fachową pomoc.

PDAclub POLECA


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Można dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności. Akceptuję otrzymywanie plików cookies z serwisu pdaclub.pl. Akceptuję