Na początku zegarki będą funkcjonować tylko na obszarze największych 100 miastach Stanów Zjednoczonych i Kanady. Najtańszy z nich będzie kosztował 129 USD. By móc korzystać z transmitowanych przez Microsoft danych, należy dodatkowo uiścić miesięczną opłatę, w wysokości 9,95 USD lub wpłacić zryczałtowaną kwotę 59 USD za rok subskrypcji. Rzecznik prasowy firmy poinformował jednak, iż prowadzone są już pierwsze testy systemu SPOT w Europie.
Zegarki te produkowane są m.in. przez firmę Abacus, Citizen, Fossil oraz Suunto. Kilka modeli takich urządzeń można obejrzeć na odpowiedniej stronie portalu Microsoftu. Więcej na temat technologii SPOT znajdziecie pod poniższymi adresami:
- MSN Direct - strona domowa projektu SPOT
- SPOTstop - portal poświęcony technologii SPOT
Microsoft rusza z systemem SPOT
W styczniu oficjalnie wejdą do sprzedaży sprytne zegarki wykorzystujące technologię Microsoft Smart Personal Objects. Posiadacz takiego zegarka będzie mógł odbierać bezprzewodowe przekazy transmitowane za pośrednictwem wykupionego przez Microsoft pasma radiowego FM. Treści te będą zawierać m.in. informacje o korkach ulicznych, kursy akcji, nagłówki wiadomości prasowych, prognozę pogody, przewodniki po restauracjach itp. W przyszłości użytkownik będzie również mógł odbierać m.in. komunikaty wysyłane za pośrednictwem MSN Messengera. Usługa pod nazwą MSN Direct miała ruszyć jeszcze przed świętami, ale gigant z Redmond miał pewne problemy i wszystko się nieco przeciągnęło.