Samsung poprawił wygodę użytkowania systemu bada dzięki personalizowanemu ekranowi blokady, zarządzaniu układem ekranu oraz dźwiękowi 3D. Od momentu swojej oficjalnej premiery system bada ciągle ewoluował, by uprzyjemnić użytkownikom korzystanie z urządzeń oraz by umożliwić projektantom oprogramowania tworzenie bogatych w funkcje aplikacji. Dzięki powyższym ulepszeniom nowa platforma jest teraz w stanie dorównać innym popularnym systemom instalowanym w smartfonach.
Niezmiernie cieszy nas sukces oryginalnej platformy bada, która wystartowała podczas zeszłorocznego kongresu MWC. Wykorzystaliśmy ją jako bazę do opracowania bada 2.0, tworząc tym samym wszechstronną i rozbudowaną platformę, która kontynuować będzie sukces swojej poprzedniczki – powiedział JK Shin, Prezes i Dyrektor Działu Mobile Communications Samsung Electronics. Stworzyliśmy i umocniliśmy również ekosystem otaczający system bada 2.0, by zapewnić, że projektanci oprogramowania będą mogli tworzyć aplikacje, których potrzebują i pragną nasi klienci.
Platforma bada 2.0 wyposażona jest również w nowy i ulepszony pakiet narzędzi programistycznych (Software Development Kit – SDK), umożliwiający deweloperom tworzenie aplikacji na różnych systemach operacyjnych dla komputerów. SDK zawiera również dodatkowe funkcje, takie jak zaawansowaną analizę kodu oraz szybszy symulator, co daje projektantom lepszy wgląd w działanie ich aplikacji.
Dzień Projektanta z systemem bada
Platforma bada 2.0 ujawniona została podczas Dnia Projektanta (bada Developer Day), w którym uczestniczyło ponad 200 projektantów aplikacji z całego świata. Dzień Projektanta zorganizowany został w ramach konferencji ADC (Application Developer Conference – Konferencja Projektantów Aplikacji) odbywającej się w trakcie App Planet, wydarzenia specjalnego, które miało miejsce podczas Mobile World Congress w Barcelonie. Samsung prowadził Dzień Projektanta z systemem bada w ponad 40 krajach, regularnie zyskując zainteresowanie projektantów aplikacji dla systemu bada.
Dzień Projektanta z systemem bada, który odbył się podczas Mobile World Congress (MWC), miał miejsce w rocznicę startu pierwszego telefonu opartego na platformie bada – Samsung Wave (GT-8500) – i jednocześnie umożliwił dokonanie analizy wyników za zeszły rok. Projektanci dowiedzieli się, w jaki sposób Samsung Apps (sklep z aplikacjami Samsunga) rozwijał się wraz z sukcesem serii Wave. Łączna liczba pobrań aplikacji na całym świecie ma niedługo przekroczyć 80 milionów, co jest dowodem na rosnącą popularność aplikacji bada wśród użytkowników smartfonów.
Deweloperom przedstawiono ideologię i strategię związaną z platformą bada 2.0. Program wsparcia dla projektantów bada został omówiony w kontekście dążeń firmy Samsung do stworzenia w oparciu o system bada idealnego ekosystemu dla telefonów komórkowych, przedstawiono też różne usługi wsparcia technicznego demonstrujące zaangażowanie Samsung we współpracę z projektantami aplikacji dla platformy bada.
Samsung Electronics na bieżąco rozszerza swoje programy wsparcia i powiększa liczbę partnerów, z którymi współpracuje, aby większa liczba projektantów mogła doświadczyć prawdziwych korzyści, jakie niesie z sobą bada. Dzień Projektanta zademonstrował to przy pomocy sesji „Błękitny ocean w bada”, podczas której omówiono szereg popularnych aplikacji. Przedstawiono również programy „Com2uS” i „Zkatter”, które otrzymały pozytywne recenzje i były często pobierane ze sklepu Samsung Apps; w trakcie sesji zachęcano projektantów do kontynuowania pracy i przedstawiono im dodatkowy know-how.
O Samsung Media Solutions Center (MSC)
Założone w czerwcu 2008 r. Media Solutions Center (MSC) zajmuje się dostarczaniem treści i usług dla wszystkich urządzeń produkowanych przez Samsung Electronics, poszerzając tym samym ich funkcjonalność. Uwaga konsumentów koncentruje się coraz mniej na technologii sprzętowej, a coraz bardziej na wartości, jaką niosą ze sobą treści i usługi zoptymalizowane dla danego urządzenia. Aby osiągnąć sukces w tym dynamicznym środowisku rynkowym, Media Solution Center napędza demokratyzację ekosystemu treści i usług. Samsung podkreśla swoje kompetencje w dziedzinie zróżnicowanych treści, otwartych platform oraz tworzenia treści dla rozmaitych kanałów usługowych.