Palmtop w operze
Zdecydowanie mniej entuzjastyczni są koledzy po fachu Valliere'a - główne zarzuty wobec takiego zastosowania palmtopów to odwracanie uwagi słuchaczy od muzyki, i to nie tylko słuchaczy korzystających z Concert Companiona, ale i ich sąsiadów, a także zawężanie odbioru muzyki głównie do kanału intelektualnego; nie każdy uważa, że zrozumienie utworu od strony formalnej pomoże w jego emocjonalnym odbiorze.
Roland Valliere jest przeciwnego zdania - według niego dzisiejszy słuchacz jest na tyle odległy i czasowo, i duchowo od klasycznych kompozytorów, że potrzebuje teoretycznego wsparcia, żeby w pełni docenić ich kunszt i wartość danego dzieła, podobnie jak np. napisy wyświetlane podczas obcojęzycznych oper. Również orkiestry, jak mówi, powinny iść z duchem czasu. Autor programu przyznaje jednak, że wykorzystywane w tej chwili Sony Clié mogłyby zostać zastąpione innymi urządzeniami, o np. słabiej świecących ekranach.
Źródło: New York Times.