Internet w VW Golf
W Golfie, po boku środkowej części deski rozdzielczej główne miejsce zajmuje Pocket PC. Jornada 548 zastała dalej rozwinięta w celu wykorzystania w samochodzie i otrzymała interfejs stworzony przez firmę Gedas, filię IT Volkswagena. Pomiędzy siedzeniami zamontowana jest dodatkowo Nokia 6210 w rozkładanym uchwycie. Komórka może jednak pozostawać w nim, gdyż większość funkcji jest dostępna z poziomu palmtopa. Po włączeniu ekran komputerka świeci się na niebiesko, podobnie jak wskaźniki Golfa. Teraz można wywołać funkcje informacji o ruchu, pogodzie, nawigacyjne, czy obsługiwać telefon. Obsługa jest bardzo prosta – klawisze są na tyle duże, że odpowiednie kategorie mogą być wybrane nawet podczas jazdy. Test informacji o ruchu wypadł bez zarzutu, wystarczyło na mapie Niemiec wybrać odpowiedni obszar. Następnie poprzez naciśnięcie klawisza nawiązywało się połączenie z serwerem. W ciągu niecałej minuty dało się odczytać aktualne informacje o korkach. Jedynym problemem było słońce, które skutecznie ogranicza czytelność ekraniku palmtopa.
Telefon komórkowy może być sterowany poprzez ekran PDA. Duże przyciski wirtualnej klawiatury telefonu są łatwe w obsłudze, do tego palmtop powtarza głosem właśnie wybraną cyfrę. Jeszcze lepiej jest zaprogramować numery na liście szybkiego wybierania. W przypadku rozmowy przychodzącej, nazwisko i numer dzwoniącego wyświetlą się dużą czcionką na ekranie PDA. Telefonowanie odbywa się oczywiście poprzez zestaw głośnomówiący.
Korzystanie z Internetu w Golfie może się odbywać jedynie podczas postoju, w przypadku jazdy za bardzo rozpraszałoby to kierowcę. Komputerek jest tak zamontowany, że może być obsługiwany jedynie przez kierowcę – kto chce więc surfować musi zjechać na parking. Dzięki wbudowanej w Pocket PC przeglądarce WWW, można oglądać strony HTML z grafiką i to oczywiście w kolorze. Kto oczekuje jednak jakości połączenia znanej z komputerów biurkowych szybko się zawiedzie. Przesył danych odbywa się obecnie z prędkością jedynie 9600 bit/sek, co skutecznie wydłuża ładowanie stron. Na szczęście wykorzystana Nokia 6210 umożliwia także transmisję w trybie HSCSD. Innym ograniczeniem jest niewielki ekran PDA, poza tym w przeciwieństwie do komputerów biurkowych, dłuższa krawędź jest umieszczona wertykalnie a nie horyzontalnie, co zmusza do częstszego przewijania stron. Również wprowadzanie adresów z wirtualnej klawiatury jest uciążliwe, szczególnie gdy PDA znajduje się w uchwycie (niewygodna jest pozycja ciała, którą trzeba przyjąć. Jednak do odczytu poczty czy wiadomości, rozwiązanie to jest wystarczające.
Golfa z Internetem można zamówić jedynie on-line. Opłaca się to gdyż za 22 450 DM, e-Golf jest tańszy o blisko 2000 DM od podobnego modelu. Palmtop i komórka są więc praktycznie za darmo. Dodatkowo VW wyposażył Golfa eGeneration w kilka ciekawych dodatków – są to lakier niebieski metalik, klimatyzacja, centralny zamek, aluminiowe felgi i sportowe fotele. Golf eGeneration dostępny jest w trzech wariantach jednostki napędowej: Silnik benzynowy 2 L o mocy 115 koni, oraz TDI 1,9 L o mocy 100 lub 130 koni mechanicznych.
Karta aktywacyjna do telefonu nie jest dostarczana przez VW, ceny za połączenia zależą więc od providera z którego usług się korzysta. Można powiedzieć że integracja samochodu z Internetem w tej postaci nie jest do końca udana, ale to dopiero początek... Yahoo! Autos