Przyszłość gazet w Internecie
Stwierdzono, że pisma nie wykorzystują w pełni tego potencjału, działając w swoich internetowych przedsięwzięciach według tych samych reguł, co w wydaniach papierowych. Wskutek tego serwisy elektroniczne nie mogą odnieść suckesu porównywalnego z portalami tworzonymi od zera w Internecie.
Upowszechnienie szerokopasmowego dostępu do Internetu wymusi na wszystkich przedsiębiorstwach na rynku elektronicznym stworzenie usług wykorzystujących nowe możliwości, co postawi wszystkie serwisy, bez względu na dotychczasowe osiągnięcia, w tej samej pozycji startowej.
Tu według analityków McKinsey otwiera się pole do popisu dla wydawców prasowych. Wspólnie z dostawcami usług internetowych i producentami sprzętu mogą dostarczać informacje dotychczas rozpowszechniane w formie drukowanej do urządzeń przenośnych, jak telefony komórkowe czy PDA.
McKinsey proponuje połączyć możliwości analizy potrzeb i życzeń użytkowników ze strony dostawców usług oraz treści, doświadczenia w zakresie marketingu i kredytu zaufania czytelników ze strony wydawnictw, aby stworzyć gwarantujące sukces rozwiązania oparte na najnowszych technologiach. Więcej